خرید فروش VPN سپتامبر 21, 2016 soroush No comments

مقایسه ویژگی های VPN و پروکسی

پروکسی ها و VPN هایی که خرید میکنید و یا کریو ، هر دو ابزاری برای مسیریابی ترافیک اینترنت از طریق سرور ثالث است که آدرس IP و موقعیت مکانی شما را پنهان می کند. هر دو برای دور زدن فایروال ها و محدودیت های جغرافیایی استفاده می شوند در حالیکه یک لایه از حریم خصوصی را نیز اضافه می کنند.

vpn-vs-proxy

 

بررسی VPN کریو

تفاوت اساسی بین همه انواع پروکسی ها (به استثناء SSL) و VPN کریو ها عدم رمزگذاری است. رمزگذاری در مورد بیشتر کلاینت های VPN آنها را نسبت به پروکسی ها خصوصی تر و امن تر می کند، اگرچه به طور بلقوه کمی کند تر نیز می کند. VPN ها معمولا همه ترافیک اینترنت را از همه پورت ها مسیریابی می کنند، چه روی مرور گر، مدیریت تورنت یا بازی آنلاین باشد. در حالیکه پروکسی های تنها یک نوع خاص از ترافیک مانند HTTP یا تورنت ها را مسیریابی می کنند.

VPN ها و پروکسی ها هر دو گزینه های رایگان و غیر رایگان را دارند، هرچند کاربران باید محتاط باشند و سیاست های حفظ حریم خصوصی ارائه دهندگان را مطالعه کنند. این موضوع به خصوصی در مورد پروکسی های وب رایگان صحت دارد، آنها را رمزگذاری شده نیستند ، به این معنی که ارائه دهنده امکان نظارت بر فعالیت های شما را دارد. برای هر دو VPN ها و پروکسی ها، به دنبال گزینه های “بدون گزارش گیری” و “بدون آگاهی” باشید اگر در مورد حفظ حریم خصوصی نگران هستید.

ارائه دهندگان VPN ها و پروکسی غیر رایگان تمایل به انتخاب بهترین موقعیت مکانی سرور نسبت به همتایان رایگان خود دارند.

انواع پروکسی های فیلتر شکن

قابلیت های پروکسی ها بر اساس انواع آنها متفاوت است: HTTP، SOCKS، SSL و  DNS انواع اصلی پروکسی ها هستند که در اینجا در مورد آنها صحبت می کنیم.

پروکسی های HTTP رایج ترین انواع پروکسی هستند و اغلب برای دور زدن فایروال ها در مدارس و دفاتر استفاده می شوند. آنها معمولا با استفاده از مرورگرهای وب ، یا از طریق یک افزونه مرورگر یا برنامه وب استفاده می شوند. پروکسی های HTTP غیر رایگان تمایل به ارائه سرعت عالی و پنهان کردن آدرس IP کاربر دارند، اما آنها رمزگذاری شده نیستند.

پروکسی های SOCKS برای انواع ترافیک از جمله برنامه ها و بازی ها کار می کنند. آنها معمولا روی تنظیمات برنامه های فردی راه اندازی می شوند و می توانند در مرورگرهای وب برای سایت های خاص و صفحات استفاده شوند. این وقتی مفید است که شما یک پروکسی بخواهید که در صورت لزوم کار کند به جای اینکه تمام یا هیچ یک از ترافیک را تحت تاثیر قرار دهد. پروکسی های SOCKS با رمزگذاری نیستند.

پروکسی های DNS معمولا در تنظیمات اینترنت دستگاه شما راه اندازی می شوند نسبت به اینکه یک برنامه بومی، اضافی روی دیگر تنظیمات برنامه های کاربردی نصب کنند. استفاده اصلی از پروکسی های DNS برای وب سایت هایی است که به صورت جغرافیایی مطالب آنها مسدود شده است. VPN ها نیز می توانند در این مورد استفاده شوند، اما بسیاری از سایت ها مانند Netflix, Hulu, and BBC iPlayer شروع به مسدود کردن اتصالات VPN کرده اند. پروکسی های DNS، به عنوان Smart DNS نیز نامیده می شوند، و احتمال کمتری وجود دارد که مسدود بشوند و در حقیقت به علت عدم رمزگذاری از VPN ها سریعتر اند.

پروکسی های SSL شبیه به پروکسی های HTTP هستند و اساسا برای ترافیک مرورگر وب استفاده می شوند. تفاوت در اضافه شده لایه ای از رمزگذاری است. این اتصال بین کامپیوتر شما و سرور پروکسی رمزگذاری شده است و اتصال بین سرور پروکسی وب سایت رمزگذاری شده است. سرور پروکسی به عنوان یک واسطه عمل می کند، که ترافیک شما را رمزگشایی و مجددا رمزگذاری می کند. از آنجاییکه داده های شما روی سرور پروکسی برای یک مدت کوتاه رمزگذاری شده است، در مورد میزبان مطمئن باشید. سرورهای پروکسی برای دسترسی به وب سایت های مسدود شده ای مفید هستند که نیاز به امنیت بیشتری نسبت به چیزی که پروکسی ها HTTP ارائه می دهند دارند. با این حال، آنها همچنان به اندازه VPN ها امن هستند.

آدرس های VPN IP اشتراکی در مقابل اختصاصی

VPN خرید شده همه ترافیک ورودی از کامپیوتر شما را می گیرند و آنها را رمزگذاری می کنند و آنها را از طریق یک سرور در موقعیت مکانی ای که شما انتخاب می کنید مسیریابی می کنند. این رمزگذاری ها VPN را از پروکسی ها کندتر می کند اما VPN ها امنتر هستند. با استفاده از یک VPN درحالیکه متصل به یک میزبان wifi عمومی بسیار مقاوتر در برابر آسیب پذیری ها هستید نسبت به زمانی که از پروکسی ها استفاده می کنید.

VPN و کریو خرید شده در parsvpn.online ها معمولا به عنوان کلاینت های بومی اجرا می شوند. برخی از گزینه های رایگان وجود دارند اما آنها نا امن، کند و بی ثبات اند. یک VPN می تواند از IP ها اشتراکی یا اختصاصی استفاده کند. یک IP عمومی اشتراکی چیزی است که ده ها و یا حتی صد ها کاربر با استفاده از یک آدرس IP مشترک متصل می شوند، در اینجا یک لایه مهم از ناشناسی اضافه می شود اما برای وب سایت های بسیار آسان می شود که آن آدرس های IP را مسدود کنند.

کمتر متداول است که VPN ها آدرس های IP خصوصی ارائه بدهند. در این مورد، به هر کاربر یک IP اختصاص داده می شود که تنها او می تواند استفاده کند. بسته با ارائه دهنده و برنامه ، کاربر ممکن است همان IP را در همه زمان ها استفاده کند یا آن را هر زمانی که متصل شد عوض کند. این کمتر ناشناس است برای اینکه در این حالت ردیابی IP برای کاربر خاص خصوصی آسانتر است.

خرید کریو و خرید VPN در parsvpn.online

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *